Наставник (сарадник) за предавања (вежбе) | Кабинет | Време консултација |
Термини ће важити током школске 2024/25.год. и мењаће се само у случају промене распореда предавања и вежби. | ||
Редовни професор др Александар Недељковић |
26 | Понедељак (13-14) и Петак (12:30-13:30) |
Редовни професор др Дејан Сузовић |
24 | Понедељак (12-13) и Петак (12-13) |
Асистент Давид Николић |
24 | У договору. |
Категорија | Тип | Назив документа / Датотека | (кБ/МБ) | Датум |
Напомена: Уколико немате инсталиран програм за читање пдф фајлова, можете га бесплатно преузети са следеће веб адресе | ||||
" ОАС " | ![]() |
10 кБ | 27.04.2023. | |
" ОАС " | ![]() |
34 кБ | 30.05.2022. | |
" ОАС " | ![]() |
28 кБ | 21.05.2021. | |
" ОАС " | ![]() |
27 кБ | 20.6.2020. | |
" ОАС " | ![]() |
28 кБ | 03.06.2019. | |
" ОАС " | ![]() |
28 кБ | 25.06.2018. | |
" ОАС " | ![]() |
28 кБ | 23.05.2017. | |
" ОАС " | ![]() |
36 кБ | 02.06.2016. | |
" ОАС " | ![]() |
29 кБ | 04.05.2015. | |
" ОАС " | ![]() |
26 кБ | 22.01.2014. | |
" ОАС " | ![]() |
32 кБ | 05.06.2013. | |
" ОСС " | ![]() |
34 кБ | 23.5.2021. | |
" ОСС " | ![]() |
27 кБ | 20.6.2020. | |
" ОСС " | ![]() |
28 кБ | 03.06.2019. | |
" ОСС " | ![]() |
28 кБ | 25.06.2018. | |
" ОСС " | ![]() |
28 кБ | 27.05.2017. | |
" ОСС " | ![]() |
33 кБ | 02.06.2016. | |
" ОСС " | ![]() |
26 кБ | 04.05.2015. | |
" ОСС " | ![]() |
32 кБ | 05.06.2013. | |
" Опште " | ![]() |
21 кБ | 22.06.2007. |
Категорија | Тип | Назив документа / Датотека | (кБ/МБ) | Датум |
Напомена: Уколико немате инсталиран програм за читање пдф фајлова, можете га бесплатно преузети са следеће веб адресе | ||||
II час - летњи | ![]() |
304 кБ | 27.03.2020. | |
III час - летњи | ![]() |
1,20 МБ | 27.03.2020. | |
IV час - летњи | ![]() |
899 кБ | 27.03.2020. | |
" Општа " | ![]() |
7,65 МБ | 31.12.2018. | |
" Општа " | ![]() |
20,40 МБ | 26.12.2018. | |
" II час " | ![]() |
6,50 МБ | 13.12.2016. | |
" III час " | ![]() |
2,56 МБ | 13.12.2016. | |
" IV час " | ![]() |
2,39 МБ | 13.12.2016. | |
" V час " | ![]() |
2,82 МБ | 13.12.2016. | |
" V час " | ![]() |
2,50 МБ | 13.12.2016. | |
" Општа " | ![]() |
7,13 МБ | 13.12.2016. |
|
|
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
ОА1О0114 | Физичко васпитање и спорт | основне академске студије | обавезан |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
4 | први | 2+2 | 120 |
• Кратак опис предмета
У оквиру предмета Антропомоторика студенати се упознају са савременим знањима о моторичким способностима и њиховој улози у испољавању општих и специфичних способности човека остварених првенствено мишићним напрезањима. У суштини, предмет се бави структурама моторичких способности, средствима и методима њиховог побољшања, као и њиховом повезаношћу са укупним (био-психо-социјалним) развојем и закономерностима активног утицаја на адаптивне промене у току раста и развоја, у оквиру физичког васпитања и спортско-рекреативног вежбања (тренинга).
• Циљ предмета
Упознавање студената са савременим научним и стручним резултатима изучавања моторичких способности са аспекта дефинисања основних појмова моторичких способности, затим са аспекта анализе модалитета њихових испољавања у условима природног развоја, као и са аспекта закономерности примене оперативних, методичко-методолошких услова за очекиване промене моторичких способности у процесима организованог утицаја на правилан раст и развој и на одговарајуће радне способности у оквиру индивидуалних могућности.
• Исходи предмета
Оспособљеност студената за разумевање закономерности испољавања моторичких способности у периоду раста и развоја као и у периодима годишњег и вишегодишњег активног утицаја на очекиване промене моторичких способности у оквиру програма физичког васпитања, односно спортско-рекреативног тренинга (вежбања) са аспекта повезивања морфолошких и психо-социјалних карактеристика и моторичких способности; са аспекта моделирања оперативних елемената вежбања (тренинга) и са аспекта дизајнирања одговарајућег мониторинга у процесима примене официјелних и индивидуалних програма вежбања (тренинга).
![]() |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
СС1О0714 / СР1О0714 | Спорт / Рекреација | основне сруковне студије | обавезни |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
7 | други | 2+4 | 90 |
• Кратак опис предмета
Предмет обрађује моторичке способности човека са аспекта објашњавања и изучавања основних појмова, структуре и модалитета њиховог испољавања. Изучавање моторичких способности обухвата закономерности промена моторичких способности у онтогенетском развоју човека, као и изучавање узрочно-последичиних промена моторичких способности у процесима систематског утицаја у спорту и рекреацији. Предмет изучавања су оперативно-методички услови од којих зависи остваривање очекиваних утицаја на промене моторичких способности у различитим спортским дисциплинам и рекреативним активностима.
• Циљ предмета
Упознавање студената са савременим научним полазиштима и стручним сазнањима o моторичким способностима човека. Моторичке способности елаборирају се са аспекта дефинисања основних појмова и модалитета њиховог испољавања у онтогенетском развоју, а посебно са аспекта закономерности примене методичко-оперативних и метролошких услова у процесима организованог утицаја на правилан раст и развој, као и на очекиване радне способности у оквиру индивидуалних могућности.
• Исходи предмета
Разумевање закономерности испољавања моторичких способности у периоду раста и развоја и оспособљеност студената за креативно стручно деловање у периодима годишњег и вишегодишњег активног утицаја на очекиване промене моторичких способности као основе за сврсисходну примену одговарајућих средстава и метода у оквиру програма спортско-рекреативног тренинга (вежбања).
![]() |
![]() |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
OA1O01 | Физичко васпитање и спорт | основне академске студије | обавезан |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
4 | први | 2+2 | - |
• Кратак опис предмета
У оквиру предмета Антропомоторика студенати се упознају са савременим знањима о моторичким способностима и њиховој улози у испољавању општих и специфичних способности човека остварених првенствено мишићним напрезањима. У суштини, предмет се бави структурама моторичких способности, средствима и методима њиховог побољшања, као и њиховом повезаношћу са укупним (био-психо-социјалним) развојем и закономерностима активног утицаја на адаптивне промене у току раста и развоја, у оквиру физичког васпитања и спортско-рекреативног вежбања (тренинга).
• Циљ предмета
Упознавање студената са савременим схватањима улоге и значаја моторичких способности у физичким активностима као средству интегралног развоја човека, као форме самопотврђивања и афирмације у друштву. Реализација циља предмета подразумева дефинисање основних појмова моторичких својстава и модалитета њихових испољавања у односу на онтогенетски развој као и на закономерности примене оперативних, методичко-методолошких, услова за пројектовање промена моторичких способности у процесима организованог утицаја на правилан раст и развој, односно на моделoвање одговарајуће радне способности у складу са индивидуалним могућностима деце и одраслих.
• Исходи предмета
Разумевање закономерности испољавања моторичких способности у периоду раста и развоја, као и у периодима годишњег и вишегодишњег активног утицаја на очекиване промене моторичких способности у оквиру програма физичког васпитања, односно спортско-рекреативног тренинга (вежбања). Разумевање закономерности комплементарног развоја моторичких способности, морфолошких и психо-социјалних карактеристика. Оспособљеност за креативну примену закономерности развоја моторичких способности у дизајнирању оперативних елемената вежбања (тренинга) и мониторинга у процесима примене официјелних и индивидуалних програма вежбања (тренинга).
![]() |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
СС1О07 / СР1О07 | Спорт / Рекреација | основне сруковне студије | обавезни |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
8 | други | 2+4 | - |
• Кратак опис предмета
Предмет обрађује моторичке способности човека са аспекта објашњавања и изучавања основних појмова, структуре и модалитета њиховог испољавања. Изучавање моторичких способности обухвата закономерности промена моторичких способности у онтогенетском развоју човека, као и изучавање узрочно-последичиних промена моторичких способности у процесима систематског утицаја у спорту и рекреацији. Предмет изучавања су оперативно-методички услови од којих зависи остваривање очекиваних утицаја на промене моторичких способности у различитим спортским дисциплинам и рекреативним активностима.
• Циљ предмета
Упознавање студената са савременим научним полазиштима и стручним сазнањима o моторичким способностима човека. Моторичке способности елаборирају се са аспекта дефинисања основних појмова и модалитета њиховог испољавања у онтогенетском развоју, а посебно са аспекта закономерности примене методичко-оперативних и метролошких услова у процесима организованог утицаја на правилан раст и развој, као и на очекиване радне способности у оквиру индивидуалних могућности.
• Исходи предмета
Разумевање закономерности испољавања моторичких способности у периоду раста и развоја и оспособљеност студената за креативно стручно деловање у периодима годишњег и вишегодишњег активног утицаја на очекиване промене моторичких способности као основе за сврсисходну примену одговарајућих средстава и метода у оквиру програма спортско-рекреативног тренинга (вежбања).
![]() |
![]() |
Категорија | Тип | Назив документа / Датотека | (кБ/МБ) | Датум |
Напомена: Уколико немате инсталиран програм за читање пдф фајлова, можете га бесплатно преузети са следеће веб адресе | ||||
" Општа " | ![]() |
58 кБ | 06.06.2010. | |
" Општа " | ![]() |
100 кБ | 16.06.2008. | |
" Општа " | ![]() |
418 кБ | 22.06.2007. | |
" Општа " | ![]() |
139 кБ | 08.06.2007. | |
" Општа " | ![]() |
146 кБ | 08.06.2007. | |
" Општа " | ![]() |
24 кБ | 08.06.2007. | |
" Општа " | ![]() |
20 кБ | 08.06.2007. |
Категорија | Власник сајта |
Веб адреса - линк | Датум |
Напомена: Прекид у повезивању сајта Факултета са неким од наведених линкова можете пријавити вебмастеру | |||
" Часопис " | Часопис "Физичка култура" |
www.fizickakultura.com | 14.03.2014. |
Наставник (сарадник) за предавања (вежбе) | Кабинет | Време консултација |
Термини ће важити током зимског семестра школске 2025/26.год. и мењаће се само у случају промене распореда предавања и вежби. | ||
Редовни професор др Душко Илић | 73 | Информације нису доступне! |
Редовни професор др Владимир Мрдаковић | 73 | Среда (14-15) и Четвртак (13-14) |
Категорија | Тип | Назив документа / Датотека | (кБ/МБ) | Датум |
Напомена: Уколико немате инсталиран програм за читање пдф фајлова, можете га бесплатно преузети са следеће веб адресе | ||||
" ИНТ/ОАС " | ![]() |
96 кБ | 02.11.2023. | |
" ИНТ/ОАС " | ![]() |
96 кБ | 02.11.2023. | |
" ИНТ/ОАС " | ![]() |
165 кБ | 02.11.2023. | |
" ИНТ/ОАС " | ![]() |
588 кБ | 02.11.2023. | |
" ИНТ/ОАС " | ![]() |
577 кБ | 02.11.2023. |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
ОА2О11214 | Физичко васпитање и спорт | основне академске студије | обавезни |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
5 | трећи | 4+1 | 75 |
• Кратак опис предмета
У оквиру предмета Биомеханика обрађују се механичке законитости у покретима човека. Основна тематика предмета се базира на проучавању механичких основа кретања човека у циљу стандардизације технике покрета како по аспекту тачности тако и по аспекту максималног резултата. Исти се могу апликовати у спортској пракси. Механика ткива заузима једну од значајних области у оквиру градива предмета и изучавају се као директни или индиректни генератори покрета. У оквиру механике ткива обрађује се адаптација крутих и меких ткива у зависности од фактора који делују на локомоторни апарат уз давање акцента на функцију мишића.
• Циљ предмета
Циљ предмета је да се студенти упознају са концептом егзактног мерења, процене и изучавања кретања човека. Настојање је да студент комбинацијом теоријских сазнања из области механике, анатомије и физиологије, и емпиријски добијених информација, дијагностикује и на основу тога на најбољи начин анализира кретање, утврди постурални статус у статичким и динамичким прелазним позицијама, и оптимизује тренажна средства.
• Исходи предмета
Очекује се да сваки студент буде оспособљен за познавање и тумачење основних биомеханичких варијабли и њихово примењивање у непосредној стручној пракси, као и за познавање основних законистости адаптације биолошких система. Намера је да теоријска и практична знања из области биомеханике оспособљавају најбоље студенте из ове области да процењују смер адаптације мишићног, коштаног и зглобног система у зависности од различитих фактора који делују на њих; анализирају основне и сложене технике кретања у оквиру појединих спортских грана; да процењују квалитетну технику кретања у зависности кинематичких и динамичких својстава локомоторног апарата и услова који га окружују.
![]() |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
OA2011 | Физичко васпитање и спорт | основне академске студије | обавезан |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
5 | трећи | 4+1 | 60+15 |
• Кратак опис предмета
У оквиру предмета Биомеханика обрађују се механичке законитости у покретима човека. Основна тематика предмета се базира на проучавању механичких основа кретања човека у циљу стандардизације технике покрета како по аспекту тачности тако и по аспекту максималног резултата. Исти се могу апликовати у спортској пракси. Механика ткива заузима једну од значајних области у оквиру градива предмета и изучавају се као директни или индиректни генератори покрета. У оквиру механике ткива обрађује се адаптација крутих и меких ткива у зависности од фактора који делују на локомоторни апарат уз давање акцента на функцију мишића.
• Циљ предмета
Циљ предмета је да се студенти упознају са концептом егзактног мерења, процене и изучавања кретања човека. Настојање је да студент комбинацијом теоријских сазнања из области механике, анатомије и физиологије, и емпиријски добијених информација, дијагностикује и на основу тога на најбољи начин анализира кретање, утврди постурални статус у статичким и динамичким прелазним позицијама, и оптимизује тренажна средства.
• Исходи предмета
Очекује се да сваки студент буде оспособљен за познавање и тумачење основних биомеханичких варијабли и њихово примењивање у непосредној стручној пракси, као и за познавање основних законистости адаптације биолошких система. Намера је да теоријска и практична знања из области биомеханике оспособљавају најбоље студенте из ове области да процењују смер адаптације мишићног, коштаног и зглобног система у зависности од различитих фактора који делују на њих; анализирају основне и сложене технике кретања у оквиру појединих спортских грана; да процењују квалитетну технику кретања у зависности кинематичких и динамичких својстава локомоторног апарата и услова који га окружују.
![]() |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
СС2О1014 / СР2О1014 | Спорт / Рекреација | основне струковне студије | обавезни |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
6 | трећи | 3+2 | 75 |
• Кратак опис предмета
У оквиру предмета Биомеханика обрађују се механичке законитости у покретима човека. Основна тематика предмета се базира на проучавању механичких основа кретања човека у циљу стандардизације технике покрета како по аспекту тачности тако и по аспекту максималног резултата. Исти се могу апликовати у спортској пракси. Механика ткива заузима једну од значајних области у оквиру градива предмета и изучавају се као директни или индиректни генератори покрета. У оквиру механике ткива обрађује се адаптација крутих и меких ткива у зависности од фактора који делују на локомоторни апарат уз давање акцента на функцију мишића.
• Циљ предмета
Циљ предмета је да се студенти упознају са концептом егзактног мерења, процене и изучавања кретања човека. Настојање је да студент комбинацијом теоријских сазнања из области механике, анатомије и физиологије, и емпиријски добијених информација, дијагностикује и на основу тога на најбољи начин анализира кретање, утврди постурални статус у статичким и динамичким прелазним позицијама, и оптимизује тренажна средства.
• Исходи предмета
Очекује се да сваки студент буде оспособљен за познавање и тумачење основних биомеханичких варијабли и њихово примењивање у непосредној стручној пракси, као и за познавање основних законистости адаптације биолошких система. Намера је да теоријска и практична знања из области биомеханике оспособљавају најбоље студенте из ове области да процењују смер адаптације мишићног, коштаног и зглобног система у зависности од различитих фактора који делују на њих; анализирају основне и сложене технике кретања у оквиру појединих спортских грана; да процењују квалитетну технику кретања у зависности кинематичких и динамичких својстава локомоторног апарата и услова који га окружују.
![]() |
![]() |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
СС2О10 / СР2О10 | Спорт / Рекреација | основне сруковне студије | обавезни |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
6 | трећи | 4+1 | 75 |
• Кратак опис предмета
У оквиру предмета Биомеханика са основама моторне контроле обрађују се: биомеханичка и физиолошка својства мишића; механичке законитости у покретима човека; начини интеракције централног нервног система и локомоторног система; основни постулати контроле и учења покрета тј. кретања.
• Циљ предмета
Циљ предмета је да се студенти упознају са концептом егзактног мерења, процене и изучавања кретања човека из аспекта његовог управљачког система (централног нервног система) и његовог извршиоца (локомоторног система). Настојање је да студент комбинацијом теоријских сазнања из области механике, анатомије, физиологије и моторне контроле, и емпиријски добијених информација, дијагностикује и на основу тога на најбољи начин анализира кретање, утврди постурални статус у статичким и динамичким прелазним позицијама, и оптимизује тренажна средства.
• Исходи предмета
Очекује се да сваки студент буде оспособљен да у простору спортске праксе препознаје и тумачи основне појмове из области биомеханике и моторне контроле. Намера је да теоријска и практична знања из области биомеханике и моторне контроле оспособљавају најбоље студенте из ових области да: процењују смер адаптације мишићног, коштаног и зглобног система у зависности од различитих фактора који делују на њих; анализирају основне и сложене технике кретања у оквиру појединих спортских грана; егзактно прате динамику усвајања покрета и кретања.
![]() |
![]() |
Категорија | Власник сајта | Веб адреса - линк | Датум |
Напомена: Прекид у повезивању сајта Факултета са неким од наведених линкова можете пријавити вебмастеру | |||
" Часопис " | Часопис "Физичка култура" |
www.fizickakultura.com | 14.03.2014. |
Наставник (сарадник) за предавања (вежбе) | Кабинет | Време консултација |
Напомена: Термини консултација ће се мењати само у случају промене распореда предавања и вежби. | ||
Редовни проф. др Роберт Ропрет |
77 | Понедељак (11:00 – 12:00) и Четвртак (12:00 – 13:00) |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
ОА3О2614 | Физичко васпитање и спорт | основне академске студије | обавезан |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
3 | пети | 2+0 | 30 |
• Кратак опис предмета
Предмет Дечији спорт садржи знања и методе за развој вештина којима се граде компетентности стручњакa за рад са децом (професионална компетентност). Програм тежи стручњаку који промишља, организује, реализује, евалуира и унапређује праксу дечијег одрастања кроз физичко вежбање и спорт. У једну програмску целину концентрише специфична и међу-предметна знања. Усмерен је ка развоју професионалних вештине и умења будућих наставника физичког васпитања и тренера. Гради компетентности за педагошки најцелисходнији одговор потребама детета и његов вишестрани развој кроз физичко вежбање и спорт.
• Циљ предмета
• Исходи предмета
Знања и професионалне вештине којима се гради компетентност за вишестрани развој детета (моторички, интелектуални, социјални, афективни) кроз физичку активност, физичко вежбање и спорт.
![]() |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
OA1O02 | Физичко васпитање и спорт | основне академске студије | обавезан |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
3 | први | 2+1 | -- |
• Кратак опис предмета
--
• Циљ предмета
Циљ предмета је упознавање са савременим научним и стручним, теоријским и практичним знањима из биолошког, психолошко-педагошког и друштвеног простора, као и одређеним тренажно-методичким законитостима који су значајни за развој дечије моторике, пре свега, а затим и дечијег спорта у целини.
• Исходи предмета
Очекивани исход предмета је да будуће стручњаке у физичком васпитању и спорту оспособи за рад са децом имајући у виду њихов интегрални развој у различитим периодима сазревања. Истовремено, циљ је да будући стручњаци буду компетентни и активни учесници у процесима којима ће се обезбедити услови за «хуманији свет дечијег спорта»
![]() |
Категорија | Тип | Назив документа / Датотека | (кБ/МБ) | Датум |
Напомена: Уколико немате инсталиран програм за читање pdf фајлова, можете га бесплатно преузети са следеће веб адресе | ||||
" Општа " | ![]() |
71кБ | 17.10.2013. | |
" Општа " | ![]() |
72кБ | 08.10.2013. | |
" Општа " | ![]() |
68кБ | 08.10.2013. | |
" Општа " | ![]() |
45кБ | 08.10.2013. | |
" Општа " | ![]() |
29кБ | 08.10.2013. | |
" Општа " | ![]() |
89 кБ | 08.10.2013. | |
" Општа " | ![]() |
10МБ | 11.01.2013. | |
" Општа " | ![]() |
991кБ | 08.10.2013. |
Категорија | Власник сајта | Веб адреса - линк | Датум |
Напомена: Прекид у повезивању сајта Факултета са неким од наведених линкова можете пријавити вебмастеру | |||
" Часопис " | Часопис "Физичка култура" |
www.fizickakultura.com | 14.03.2014. |
Наставник (сарадник) за предавања (вежбе) | Кабинет | Време консултација |
Напомена: Термини консултација ће се мењати само у случају промене распореда предавања и вежби. | ||
Редовни професор др Бранислав Јевтић |
9 | Четвртак (13:00 – 14:00) и е-поштом |
Редовни професор др Ирина Јухас |
15 | Уторак (12:00 - 13:00) и Четвртак (12:00 - 13:00) |
Редовни професор др Ненад Јанковић |
15 | Уторак (11:00 – 12:00) и Среда (11:00 – 12:00) |
Редовни проф. др Роберт Ропрет |
77 | Понедељак (11:00 – 12:00) и Четвртак (11:00 – 12:00) |
Редовни професор др Сања Мандарић |
7 | Понедељак (17:00-18:00), Среда (11:00-12:00) и сваки радни дан преко MS tims-a |
Ванредни професор др Милан Матић |
15 | Среда (15:00 – 16:00) и Петак (13:00 – 14:00) |
Ванредни професор др Милинко Дабовић |
Спортска хала | Уторак (15:00-16:00) и Среда (15:00-16:00) |
Категорија | Тип | Назив документа / Датотека | (кБ/МБ) | Датум |
Напомена: Уколико немате инсталиран програм за читање пдф фајлова, можете га бесплатно преузети са следеће веб адресе | ||||
" Општа " | ![]() |
154кБ | 06.09.2021. | |
" Општа " | ![]() |
204кБ | 20.12.2016. | |
" Општа " | ![]() |
2,13МБ | 23.12.2009. |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
СС3О1814 / СР3О1914 | Спорт / Рекреација | основне струковне студије | обавезни / обавезни |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
5 / 4 | пети / пети | 1+3/1+2 | 120/105 |
• Кратак опис предмета
Дечији спорт је предмет чији програм подржава теоријски приступ у коме је, у раду са дететом, без обзира на то са којом ће се спортском граном или физичком активношћу бавити, потребно користити разноврсне садржаје, који подржавају његов правилан биолошки, психо-социјални и моторички развој. Концентрише знања и умења везана за задовољавање потреба деце у спорту и њихове заштите од могућих злоупотреба насталих из било којих разлога.
• Циљ предмета
Циљ предмета је упознавање са савременим научним и стручним, теоријским и практичним знањима из биолошког, психолошко-педагошког и друштвеног простора, као и одређеним тренажно-методичким законитостима који су значајни за развој дечије моторике, пре свега, и дечијег спорта у целини.
• Исходи предмета
Очекивани исход предмета је да будуће стручњаке у спорту оспособи за рад са дететом имајући у виду његов интегрални развој у различитим периодима сазревања. Истовремено, циљ је да будући стручњаци буду компетентни и активни учесници у процесима којима ће се обезбедити услови за «хуманији свет дечијег спорта».
![]() |
![]() |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
СС3О1814Н / СР3О1914Н | Спорт / Рекреација | основне струковне студије | обавезни / обавезни |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
5 / 4 | шести / пети | 1+3/1+3 | 120/105 |
• Кратак опис предмета
Дечији спорт је предмет чији програм подржава теоријски приступ у коме је, у раду са дететом, без обзира на то са којом ће се спортском граном или физичком активношћу бавити, потребно користити разноврсне садржаје, који подржавају његов правилан биолошки, психо-социјални и моторички развој. Концентрише знања и умења везана за задовољавање потреба деце у спорту и њихове заштите од могућих злоупотреба насталих из било којих разлога.
• Циљ предмета
Циљ предмета је упознавање са савременим научним и стручним, теоријским и практичним знањима из биолошког, психолошко-педагошког и друштвеног простора, као и одређеним тренажно-методичким законитостима који су значајни за развој дечије моторике, пре свега, и дечијег спорта у целини.
• Исходи предмета
Очекивани исход предмета је да будуће стручњаке у спорту оспособи за рад са дететом имајући у виду његов интегрални развој у различитим периодима сазревања. Истовремено, циљ је да будући стручњаци буду компетентни и активни учесници у процесима којима ће се обезбедити услови за «хуманији свет дечијег спорта».
![]() |
![]() |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
СС3О17 / СР3О18 | Спорт / Рекреација | основне струковне студије | обавезни / обавезни |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
7 | пети | 2+4 | 30+60 |
• Кратак опис предмета
Дечији спорт је предмет чији програм подржава теоријски приступ у коме је, у раду са дететом, без обзира на то са којом ће се спортском граном или физичком активношћу бавити, потребно користити разноврсне садржаје, који подржавају његов правилан биолошки, психо-социјални и моторички развој. Концентрише знања и умења везана за задовољавање потреба деце у спорту и њихове заштите од могућих злоупотреба насталих из било којих разлога.
• Циљ предмета
Циљ предмета је упознавање са савременим научним и стручним, теоријским и практичним знањима из биолошког, психолошко-педагошког и друштвеног простора, као и одређеним тренажно-методичким законитостима који су значајни за развој дечије моторике, пре свега, и дечијег спорта у целини.
• Исходи предмета
Очекивани исход предмета је да будуће стручњаке у спорту оспособи за рад са дететом имајући у виду његов интегрални развој у различитим периодима сазревања. Истовремено, циљ је да будући стручњаци буду компетентни и активни учесници у процесима којима ће се обезбедити услови за «хуманији свет дечијег спорта».
![]() |
![]() |
Предавач | Тип | Назив документа / Датотека | (кБ/МБ) | Датум |
Напомена: Уколико немате инсталиран програм за читање пдф фајлова, можете га бесплатно преузети са следеће веб адресе | ||||
Др Саша Јаковљевић | ![]() |
1,13МБ | 23.03.2020. | |
Др Ана Орлић | ![]() |
278кБ | 12.03.2020. |
* Документацију о дечијој моторици објављује проф. др Роберт Ропрет
Категорија | Тип | Назив документа / Датотека | (кБ/МБ) | Датум |
Напомена: Уколико немате инсталиран програм за читање пдф фајлова, можете га бесплатно преузети са следеће веб адресе | ||||
" Општа " | ![]() |
101 кБ | 10.10.2014. | |
" Општа " | ![]() |
70 кБ | 10.10.2014. | |
" Општа " | ![]() |
28 МБ | 10.10.2014. |
* Документацију о ритму и покрету објављује проф. др Сања Мандарић
Категорија | Тип | Назив документа / Датотека | (кБ/МБ) | Датум |
Напомена: Уколико немате инсталиран програм за читање пдф фајлова, можете га бесплатно преузети са следеће веб адресе | ||||
" Општа " | ![]() |
114 МБ | 09.11.2016. | |
" Општа " | ![]() |
120 МБ | 09.11.2016. |
Категорија | Власник сајта | Веб адреса - линк | Датум |
Напомена: Прекид у повезивању сајта Факултета са неким од наведених линкова можете пријавити вебмастеру | |||
" Часопис " | Часопис "Физичка култура" |
www.fizickakultura.com | 14.03.2014. |
Кабинет | Наставник (сарадник) за предавања (вежбе) | Време консултација |
---|---|---|
73 | Редовни проф. др Марина Ђорђевић-Никић | Информације нису доступне! |
Напомена: Термини консултација ће се мењати само у случају промене распореда предавања и вежби. |
Категорија | Тип | Назив документа / Датотека | (кБ/МБ) | Датум |
---|---|---|---|---|
Презентација | ![]() |
Редукција телесне масе | 482кБ | 31.03.2020. |
Презентација | ![]() |
Рехидрација | 47кБ | 31.03.2020. |
Презентација | ![]() |
Намирнице | 140кБ | 23.03.2020. |
Напомена: Уколико немате инсталиран програм за читање пдф фајлова, можете га бесплатно преузети са следеће веб адресе |
Категорија | Тип | Назив документа / Датотека | (кБ/МБ) | Датум |
---|---|---|---|---|
Општа | ![]() |
Испитна питања | 366кБ | 23.03.2020. |
Напомена: Уколико немате инсталиран програм за читање пдф фајлова, можете га бесплатно преузети са следеће веб адресе |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
СР3О2314 | Рекреација | основне струковне студије | обавезан |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
3 | шести | 3+0 | 45 |
• Кратак опис предмета
Предмет исхрана у рекреацији изучава се у 6. семестру, 3 године студија. Студенти ће се упознати са значајем и улогом свих хранљивих материја у исхрани здравих људи, као и утицајем физичког вежбања на метаболизам и потребе за хранљивим материјама. Такође, упознаће се са принципима исхране људи оболелих од хроничних незаразних болести, као и проблемом гојазности. Стицање знања из ове области омогућиће им да планирају и коригују исхрану корисника рекреативних центара. Примена и ефекти нутритивних суплемената биће посебно разматрани. Један део наставе посвећен је изучавању агенаса и метода допинга.
• Циљ предмета
Циљ предмета је да студенти разумеју принципе правилне исхране здравих људи; да се упознају са принципима исхране људи оболелих од хроничних незаразних болести; и да стекну основна знања из области допинга у спорту.
• Исходи предмета
Способност за планирање и кориговање исхране у складу са тренутним потребама рекреативаца; овладавање проблематиком допинга у спорту; компетентност да се стечена знања из области исхране и допинга употребе у здравствено васпитном (превентивном) раду у рекреативном центру.
![]() |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
СР3О22 | Рекреација | основне струковне студије | обавезан |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
4 | шести | 3+0 | 45 |
• Кратак опис предмета
Предмет исхрана у рекреацији изучава се у 6. семестру, 3 године студија. Студенти ће се упознати са значајем и улогом свих хранљивих материја у исхрани здравих људи, као и утицајем физичког вежбања на метаболизам и потребе за хранљивим материјама. Такође, упознаће се са принципима исхране људи оболелих од хроничних незаразних болести, као и проблемом гојазности. Стицање знања из ове области омогућиће им да планирају и коригују исхрану корисника рекреативних центара. Примена и ефекти нутритивних суплемената биће посебно разматрани. Један део наставе посвећен је изучавању агенаса и метода допинга.
• Циљ предмета
Циљ предмета је да студенти разумеју принципе правилне исхране здравих људи; да се упознају са принципима исхране људи оболелих од хроничних незаразних болести; и да стекну основна знања из области допинга у спорту.
• Исходи предмета
Способност за планирање и кориговање исхране у складу са тренутним потребама рекреативаца; овладавање проблематиком допинга у спорту; компетентност да се стечена знања из области исхране и допинга употребе у здравствено васпитном (превентивном) раду у рекреативном центру.
![]() |
Категорија | Власник сајта |
Веб адреса - линк | Датум |
---|---|---|---|
" Часопис " | Часопис "Физичка култура" |
www.fizickakultura.com | 14.03.2014. |
Напомена: Прекид у повезивању сајта Факултета са неким од наведених линкова можете пријавити вебмастеру |
кабинет | наставник (сарадник) за предавања (вежбе) | време консултација | контакт |
---|---|---|---|
73 | Редовни професор др Душко Илић | Информације нису доступне! | 011.3531.053, |
81 | Редовни професор др Ана Орлић | Уторак, 10:45-11:45, Четвртак 13:00-14:00 | 011.3531.060, |
73 | Редовни професор др Владимир Мрдаковић |
Среда (14-15) и Четвртак (13-14) | 011.3531.053, |
24 | Редовни професор др Дејан Сузовић | Понедељак (12-13) и Петак (12-13) | 011.3531.035, |
24 | Асистент Давид Николић | У договору. | Информације нису доступне! |
Напомена: Термини консултација ће се мењати само у случају промене распореда предавања и вежби. |
категорија | тип | назив документа / Датотека | кБ/МБ) | датум |
---|---|---|---|---|
Општа |
![]() |
222 кБ | 18.05.2015. | |
Напомена: Уколико немате инсталиран програм за читање pdf фајлова, можете га бесплатно преузети са следеће веб адресе |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
ОА4О3114 |
Физичко васпитање и спорт |
основне академске студије |
обавезни |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
4 |
седми |
3+0 |
45 |
• Кратак опис предмета
Садржај предмета Моторна контрола генерално се бави проблематиком моторног управљања, као и проблематиком формирања моторног програма и моторне меморије. Суштинско питање које се обрађује у оквиру предмета односи се на то како заправо човек управља покретима у зависности од задатака и спољашњих услова, односно у каквој су интеракцији централни нервни систем и локомоторни апарат у зависности од ових фактора. На основу описивања ових механизама у различитим старосним добама стиче се увид у генезу формирања специфичних моторних вештина. У програм предмета уводи се и појам трансфера моторног учења, као и његово егзакто апликовање у пракси, с обзиром да представља веома значајно подручије у процесу моторног учења.
• Циљ предмета
Циљ предмета је да студенти усвоје елементарна знања о начину формирања моторних програма и стратегијама моторног учења, да разјасни чиниоце процеса који утичу на извођење и унапређење моторних вештина, као и да опише факторе који утичу на нарушавање технике извођења основних и сложених покрета.
• Исходи предмета
Очекује се да сваки студент буде оспособљен да познаје процесе усвајања одређене моторне вештине и познаје које су то кључне варијабле које утичу или посредују приликом моторног учења, затим да познаје како и на који начин се одређене моторне вештине развијају у периоду раног узраста и на кој начин опадају у каснијим узрасним добима, и да познају начине дефинисања варијабли који репрезентују грешку у извођењу покрета. Жеља је да најбољи студенти, на основу јасне преставке о томе како људи по деловима и у целини контролишу и координишу мускуло-скелетни систем, буду у способности да егзактно издвајају кључне варијабле које нарушавају технике простих и сложених кретања и конципирају и управљају процесима за исправљање истих, да познају утицај различитих унутрашњих и спољашњих фактора на техинку извођења одређених кретања, да познају методологију егзактног израчунавања трансфера у моторном учењу.
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
ОА4О28 |
Физичко васпитање и спорт |
основне академске студије |
обавезан |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
4 |
седми |
3+0 |
45 |
• Кратак опис предмета
Садржај предмета Моторна контрола генерално се бави проблематиком моторног управљања, као и проблематиком формирања моторног програма и моторне меморије. Суштинско питање које се обрађује у оквиру предмета односи се на то како заправо човек управља покретима у зависности од задатака и спољашњих услова, односно у каквој су интеракцији централни нервни систем и локомоторни апарат у зависности од ових фактора. На основу описивања ових механизама у различитим старосним добама стиче се увид у генезу формирања специфичних моторних вештина. У програм предмета уводи се и појам трансфера моторног учења, као и његово егзакто апликовање у пракси, с обзиром да представља веома значајно подручије у процесу моторног учења.
• Циљ предмета
Циљ предмета је да студенти усвоје елементарна знања о начину формирања моторних програма и стратегијама моторног учења, да разјасни чиниоце процеса који утичу на извођење и унапређење моторних вештина, као и да опише факторе који утичу на нарушавање технике извођења основних и сложених покрета.
• Исходи предмета
Очекује се да сваки студент буде оспособљен да познаје процесе усвајања одређене моторне вештине и познаје које су то кључне варијабле које утичу или посредују приликом моторног учења, затим да познаје како и на који начин се одређене моторне вештине развијају у периоду раног узраста и на кој начин опадају у каснијим узрасним добима, и да познају начине дефинисања варијабли који репрезентују грешку у извођењу покрета. Жеља је да најбољи студенти, на основу јасне преставке о томе како људи по деловима и у целини контролишу и координишу мускуло-скелетни систем, буду у способности да егзактно издвајају кључне варијабле које нарушавају технике простих и сложених кретања и конципирају и управљају процесима за исправљање истих, да познају утицај различитих унутрашњих и спољашњих фактора на техинку извођења одређених кретања, да познају методологију егзактног израчунавања трансфера у моторном учењу.
власник сајта | сајт | Веб адреса - линк | Датум |
---|---|---|---|
Универзитет у Београду - Факултет спорта и физичког васпитања | Часопис „Физичка култура“ | www.fizickakultura.com | 14.03.2014. |
Универзитет у Београду - Факултет спорта и физичког васпитања | FSFV conference | www.fsfvconferencera.rs | 29.08.2014. |
напомена: Прекид у повезивању сајта Факултета са неким од наведених линкова можете пријавити вебмастеру |
Наставник (сарадник) за предавања (вежбе) | Кабинет | Време консултација |
Напомена: Термини консултација ће се мењати само у случају промене распореда предавања и вежби. | ||
Редовни професор др Бранислав Јевтић |
9 | Четвртак (12:00-14:00) и по потреби уз заказивање е-поштом |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
ОА3О2314 | Физичко васпитање и спорт | основне академске студије | обавезан |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
6 | пети | 2+4 | --- |
• Кратак опис предмета
Теоријска настава
Основне теорије које процес обучавања и тренинг пливања одређују специфичним и јединственим педагошко-психолошким процесом, изазовом социологије, психологије, педагогије, механике и биологије. Теоријским предавањима се описује ток развоја пливања од нагона до његове пуне афирмације унутар спортског-олимпијског покрета. Предмет се бави изучавањем места пливања у одрастању и васпитању, повезивању са академском каријером стицањем навика за активни животни стил. Програму припадају анализа грађа и теорија игре, принципи и ток развоја ватерпола као националне спортске игре Србије. Садржај предмета су принципи, организационе методе и технике којима се боравак у води, тренинг пливања и ватерпола чини безбедним.
Практична настава: Вежбе
Практична настава је усмерена ка развоју вештина, усвајању методичких садржаја и принципа у обуци и усавршавању техника спортског пливања, основне технике ватерпола, као и техника и мера у спашавању утољеника. Практичној настави припада и анализа рада школе пливања и пливачког клуба.
• Циљ предмета
Стицање знања о спортском пливању, усавршавање пливачких вештина, разумевање кретање-пливање човека, и примена знања и вештина у обуци пливања. Циљ предмета је изградња стручних капацитета којима се граде: моторичка, методичка, организациона и безбедоносна компетентности у настави пливања у програму физичког васпитања, први ниво компетентности за рад у тренингу спортског пливања. Вештина и разумевање игре и овладаност основном техником ватерпола.
• Исходи предмета
Знања о специфичностима пливања човека и спортском пливању и ватерполу уопште, току обуке пливања као једне од есенцијалних моторичких вештина, Демонстрација вештине стандарних пливачких техника и основне ватерполо технике у целости и појединачним вежбама, Методика обуке у безбедном окружењу за пливање ученика у школи, Примена мера спашавања и прва помоћ. Разумевање организационих потреба пливања особа са хендикепом.
![]() |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
OA2O14 | Физичко васпитање и спорт | основне академске студије | обавезан |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
6 | трећи | 2+4 | --- |
• Kратак опис предмета
Теоријска настава
Основне теорије које процес обучавања и тренинг пливања одређују специфичним и јединственим педагошко-психолошким процесом, изазовом социологије, психологије, педагогије, механике и биологије. Теоријским предавањима се описује ток развоја пливања од нагона до његове пуне афирмације унутар спортског-олимпијског покрета. Предмет се бави изучавањем места пливања у одрастању и васпитању, повезивању са академском каријером стицањем навика за активни животни стил. Програму припадају анализа грађа и теорија игре, принципи и ток развоја ватерпола као националне спортске игре Србије. Садржај предмета су принципи, организационе методе и технике којима се боравак у води, тренинг пливања и ватерпола чини безбедним.
Практична настава: Вежбе
Практична настава је усмерена ка развоју вештина, усвајању методичких садржаја и принципа у обуци и усавршавању техника спортског пливања, основне технике ватерпола, као и техника и мера у спашавању утољеника. Практичној настави припада и анализа рада школе пливања и пливачког клуба.
• Циљ предмета
Стицање знања о спортском пливању, усавршавање пливачких вештина, разумевање кретање-пливање човека, и примена знања и вештина у обуци пливања. Циљ предмета је изградња стручних капацитета којима се граде: моторичка, методичка, организациона и безбедоносна компетентности у настави пливања у програму физичког васпитања, први ниво компетентности за рад у тренингу спортског пливања. Вештина и разумевање игре и овладаност основном техником ватерпола.
• Исходи предмета
Знања о специфичностима пливања човека и спортском пливању и ватерполу уопште, току обуке пливања као једне од есенцијалних моторичких вештина, Демонстрација вештине стандарних пливачких техника и основне ватерполо технике у целости и појединачним вежбама, Методика обуке у безбедном окружењу за пливање ученика у школи, Примена мера спашавања и прва помоћ. Разумевање организационих потреба пливања особа са хендикепом.
![]() |
Област | Тип | Назив документа / Датотека | (кБ/МБ) | Датум |
Напомена: Уколико немате инсталиран програм за читање пдф датотека, можете га бесплатно преузети са следеће веб адресе | ||||
Литература | ![]() |
1МБ | 21.8.2025. | |
Литература | ![]() |
3,9МБ | 16.5.2023. | |
" Општа " | ![]() |
1,5МБ | 09.12.2013. | |
" Општа " | ![]() |
50кБ | 12.04.2012. | |
" Општа " | ![]() |
189кБ | 12.04.2012. | |
" Општа " | ![]() |
4,1МБ | 12.04.2012. |
Категорија | Власник сајта |
Веб адреса - линк | Датум |
Напомена: Прекид у повезивању сајта Факултета са неким од наведених линкова можете пријавити вебмастеру | |||
" Савези " | Пливачки савез Србије |
www.serbia-swim.org.rs | 27.12.2016. |
" Федерације " | Светска федерација ФИНА |
www.fina.org | 26.12.2016. |
Наставник (сарадник) за предавања (вежбе) | Кабинет | Време консултација |
Термини консултација ће се мењати само у случају промене распореда предавања и вежби. | ||
Редовни проф. др Владимир Илић |
46 | Среда (12:00 - 12:45) |
Асистент др мед. Сања Мирковић |
60 | Уторак (11:00 - 11:45) и Среда (11:00 : 11:45) |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
ОА2О1514 | Физичко васпитање и спорт | основне академске студије | обавезан |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
3 | трећи | 3+0 | 45 |
• Кратак опис предмета
Да се студенти упознају са физиолошким процесима који се одвијају у организму при разноврсним интензитетима и врстама спортске активности, првенствено кардиоваскуларног, дисајног и локомоторног система. Часови практичне наставе су посвећени методама мерења појединих параметара у току физичких активности и упознавању са тестовима за процењивање физичке радне способности.
• Циљ предмета
Циљ предмета је да се студенти упознају са физиолошким процесима који се одвијају у организму при разноврсним интензитетима и врстама спортске активности. Да се упознају са тестовима за процењивање физичке радне способности. Да на основу усвојених теоретских и практичних информација и знања могу да адекватно осмисле тренажни процес, како за спортисте тако и за особе које се рекреативно баве физичким активностима.
• Исходи предмета
Студент који је успешно савладао програм из овог предмета треба да познаје функционисање појединих система који су доминантни у току физичке активности, првенствено кардиоваскуларног, дисајног и локомоторног система. Да разуме узајамну повезаност интензитета оптерећења приликом спортске активности и реаговања појединих органских система. Да познаје тестове који се примењују у току тренажног процеса и да је на основу резултата тестова кадар да прати утицај тренажног процеса на радну способност.
![]() |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
ОА2О1514Н | Физичко васпитање и спорт | основне академске студије | обавезан |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
5 | четврти | 3+1 | -- |
• Кратак опис предмета
Да се студенти упознају са физиолошким процесима који се одвијају у организму при разноврсним интензитетима и врстама спортске активности, првенствено кардиоваскуларног, дисајног и локомоторног система. Часови практичне наставе су посвећени методама мерења појединих параметара у току физичких активности и упознавању са тестовима за процењивање физичке радне способности.
• Циљ предмета
Циљ предмета је да се студенти упознају са физиолошким процесима који се одвијају у организму при разноврсним интензитетима и врстама спортске активности. Да се упознају са тестовима за процењивање физичке радне способности. Да на основу усвојених теоретских и практичних информација и знања могу да адекватно осмисле тренажни процес, како за спортисте тако и за особе које се рекреативно баве физичким активностима.
• Исходи предмета
Студент који је успешно савладао програм из овог предмета треба да познаје функционисање појединих система који су доминантни у току физичке активности, првенствено кардиоваскуларног, дисајног и локомоторног система. Да разуме узајамну повезаност интензитета оптерећења приликом спортске активности и реаговања појединих органских система. Да познаје тестове који се примењују у току тренажног процеса и да је на основу резултата тестова кадар да прати утицај тренажног процеса на радну способност.
![]() |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
ОА2О16 | Физичко васпитање и спорт | основне академске студије | обавезан |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
3 | трећи | 3+0 | 45 |
• Кратак опис предмета
Да се студенти упознају са физиолошким процесима који се одвијају у организму при разноврсним интензитетима и врстама спортске активности, првенствено кардиоваскуларног, дисајног и локомоторног система. Часови практичне наставе су посвећени методама мерења појединих параметара у току физичких активности и упознавању са тестовима за процењивање физичке радне способности.
• Циљ предмета
Циљ предмета је да се студенти упознају са физиолошким процесима који се одвијају у организму при разноврсним интензитетима и врстама спортске активности. Да се упознају са тестовима за процењивање физичке радне способности. Да на основу усвојених теоретских и практичних информација и знања могу да адекватно осмисле тренажни процес, како за спортисте тако и за особе које се рекреативно баве физичким активностима.
• Исходи предмета
Студент који је успешно савладао програм из овог предмета треба да познаје функционисање појединих система који су доминантни у току физичке активности, првенствено кардиоваскуларног, дисајног и локомоторног система. Да разуме узајамну повезаност интензитета оптерећења приликом спортске активности и реаговања појединих органских система. Да познаје тестове који се примењују у току тренажног процеса и да је на основу резултата тестова кадар да прати утицај тренажног процеса на радну способност.
![]() |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
ОА2О16Н | Физичко васпитање и спорт | основне академске студије | обавезан |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
3 | четврти | 3+1 | 45+15 |
• Кратак опис предмета
Да се студенти упознају са физиолошким процесима који се одвијају у организму при разноврсним интензитетима и врстама спортске активности, првенствено кардиоваскуларног, дисајног и локомоторног система. Часови практичне наставе су посвећени методама мерења појединих параметара у току физичких активности и упознавању са тестовима за процењивање физичке радне способности.
• Циљ предмета
Циљ предмета је да се студенти упознају са физиолошким процесима који се одвијају у организму при разноврсним интензитетима и врстама спортске активности. Да се упознају са тестовима за процењивање физичке радне способности. Да на основу усвојених теоретских и практичних информација и знања могу да адекватно осмисле тренажни процес, како за спортисте тако и за особе које се рекреативно баве физичким активностима.
• Исходи предмета
Студент који је успешно савладао програм из овог предмета треба да познаје функционисање појединих система који су доминантни у току физичке активности, првенствено кардиоваскуларног, дисајног и локомоторног система. Да разуме узајамну повезаност интензитета оптерећења приликом спортске активности и реаговања појединих органских система. Да познаје тестове који се примењују у току тренажног процеса и да је на основу резултата тестова кадар да прати утицај тренажног процеса на радну способност.
![]() |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
СС1О0814 / СР1О0814 | Спорт / Рекреација | основне струковне студије | обавезан |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
7 | други | 3+2 | -- |
• Кратак опис предмета
Да се студенти упознају са физиолошким процесима који се одвијају у организму при разноврсним интензитетима и врстама спортске активности, првенствено кардиоваскуларног, дисајног и локомоторног система. Часови практичне наставе су посвећени методама мерења појединих параметара у току физичких активности и упознавању са тестовима за процењивање физичке радне способности.
• Циљ предмета
Циљ предмета је да се студенти упознају са физиолошким процесима који се одвијају у организму при разноврсним интензитетима и врстама спортске активности. Да се упознају са тестовима за процењивање физичке радне способности. Да на основу усвојених теоретских и практичних информација и знања могу да адекватно осмисле тренажни процес, како за спортисте тако и за особе које се рекреативно баве физичким активностима.
• Исходи предмета
Студент који је успешно савладао програм из овог предмета треба да познаје функционисање појединих система који су доминантни у току физичке активности, првенствено кардиоваскуларног, дисајног и локомоторног система. Да разуме узајамну повезаност интензитета оптерећења приликом спортске активности и реаговања појединих органских система. Да познаје тестове који се примењују у току тренажног процеса и да је на основу резултата тестова кадар да прати утицај тренажног процеса на радну способност.
![]() |
![]() |
Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
---|---|---|---|
СС1О08 / СР1О08 | Спорт / Рекреација | основне сруковне студије | обавезни |
Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
7 | други | 4+1 | 60+15 |
• Кратак опис предмета
Да се студенти упознају са физиолошким процесима који се одвијају у организму при разноврсним интензитетима и врстама спортске активности, првенствено кардиоваскуларног, дисајног и локомоторног система. Часови практичне наставе су посвећени методама мерења појединих параметара у току физичких активности и упознавању са тестовима за процењивање физичке радне способности.
• Циљ предмета
Циљ предмета је да се студенти упознају са физиолошким процесима који се одвијају у организму при разноврсним интензитетима и врстама спортске активности. Да се упознају са тестовима за процењивање физичке радне способности. Да на основу усвојених теоретских и практичних информација и знања могу да адекватно осмисле тренажни процес, како за спортисте тако и за особе које се рекреативно баве физичким активностима.
• Исходи предмета
Студент који је успешно савладао програм из овог предмета треба да познаје функционисање појединих система који су доминантни у току физичке активности, првенствено кардиоваскуларног, дисајног и локомоторног система. Да разуме узајамну повезаност интензитета оптерећења приликом спортске активности и реаговања појединих органских система. Да познаје тестове који се примењују у току тренажног процеса и да је на основу резултата тестова кадар да прати утицај тренажног процеса на радну способност.
![]() |
![]() |
Категорија | Тип | Назив документа / Датотека | (кБ/МБ) | Датум |
Напомена: Уколико немате инсталиран програм за читање пдф фајлова, можете га бесплатно преузети са следеће веб адресе | ||||
" Општа " | ![]() |
491 кБ | 12.01.2010. | |
" Општа " | ![]() |
314 кБ | 12.01.2010. |
Категорија | Тип | Назив документа / Датотека | (кБ/МБ) | Датум |
Напомена: Уколико немате инсталиран програм за читање пдф фајлова, можете га бесплатно преузети са следеће веб адресе | ||||
p-p | ![]() |
267кБ | 20.12.2013. | |
p-p | ![]() |
908кБ | 20.12.2013. | |
p-p | ![]() |
908кБ | 20.12.2013. | |
p-p | ![]() |
1,1МБ | 20.12.2013. | |
p-p | ![]() |
1,7МБ | 20.12.2013. | |
p-p | ![]() |
716кБ | 20.12.2013. | |
p-p | ![]() |
690кБ | 24.12.2012. | |
p-p | ![]() |
622кБ | 24.12.2012. | |
p-p | ![]() |
1,2МБ | 24.12.2012. | |
p-p | ![]() |
1,90МБ | 24.12.2012. | |
p-p | ![]() |
2,1МБ | 24.12.2012. | |
p-p | ![]() |
5,7МБ | 24.12.2012. | |
p-p | ![]() |
9,3МБ | 24.12.2012. | |
p-p | ![]() |
2,6МБ | 02.11.2011. | |
p-p | ![]() |
3,5МБ | 02.11.2011. | |
p-p | ![]() |
2,1МБ | 02.11.2011. |
Категорија | Власник сајта |
Веб адреса - линк | Датум |
Напомена: Прекид у повезивању сајта Факултета са неким од наведених линкова можете пријавити вебмастеру | |||
" Часопис " | Часопис "Физичка култура" |
www.fizickakultura.com | 14.03.2014. |